T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Hakkı Tatoğlu İlkokulu

Haberler

Ekm

Neden CodeWeek? Kodlamayı öğrenmek; hızla değişen dünyayı anlayıp buna yönelik beceri ve yeteneklerinizi geliştirmenize, teknolojinin nasıl çalıştığına dair anlayışınızı genişletip yeni fikirler üretmenize yardımcı olur.

Basit bir ifadeyle, kodlama bir çeşit iletişim kurma yöntemidir. Nasıl insanlar birbirleriyle anlaşabileceği dillerde iletişim kuruyorsa, aynı şekilde insanlarla bilgisayarlar da çeşitli diller aracılığıyla iletişim kurmaktadır. Bu diller programlama dilleri olarak bilinir ve bu diller üzerinde kod yazma işlemine de kodlama denir. 

 Kod haftasına kimler katılabilir?

Kod haftası herkes için, herkes tarafından yapılabilir.

Çocuklar, öğrenciler, çıraklar, genç yetişkinler, yetişkinler, yöneticiler, aileler, öğretmenler, kütüphaneciler, girişimciler ve karar vericiler kodlama etkinliği düzenleyebilir ve kod haftasına katılabilir. Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından öğretmenler aktif olarak desteklenmektedir.

Kod haftasına nasıl katılırım?

Öncelikle codeweek.eu sitesine üye olmalısınız. Üye olup giriş yaptıktan sonra kişi resmine tıklayıp etkinliklerim sayfasına girin. Sayfadaki yeni etkinlik ekle düğmesine tıklayın. Açılan sayfadaki bilgileri doldurun. Okulun adresini girerek etkinliğinizin haritada doğru yerde görünmesini sağlayın. Etkinlik tarihi olarak bir hafta veya daha uzun bir süre belirleyebilirsiniz. Etkinlik bittiğinde yine siteye giriş yapıp kişi resmine tıklayın. Açılan menüden sertifikalarım menüsüne girip etkinlik sertifikanızı indirebilirsiniz.

Ağu

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ OKULUMUZU ZİYARET ETMİŞTİR.

Haz

STEAM MATH PROJESİ kapsamında anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz rakamları öğrendiler. 

Haz

STEAM MATH VE 5 FİNGERS 5 STREAM İDEAS ETWİNNİNG PROJELERİ MURATPAŞA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ YAKUP HOPLAR  VE ŞUBE MÜDÜRÜMÜZ OSMAN MURAT MİMAROĞLU'NA  TANITILDI. 

Okulumuz anasınıfı B şubesi öğrencileri öğretmenleri rehberliğinde proje çalışmalarını STEAM becerileri öğrenerek yürüttüler. 

Haz

S.T.E.A.M. MATH eTwinning Projesi Kapsamında Anasınıfı B Şubesi Dinazorlar Şehri yaptılar. Fosil nedir öğrendiler. Arttırılmış gerçeklik ile çalıştılar.

Haz

5 Fingers 5 STREAM İdeas eTwinning Projesinde "Küresel Isınmaya Hayır Yeşil Teknolojiye Evet" Global Warming Yes To Green Technology" 

 

Haz

Anasınıfı B şubesi öğrencileri katılmış oldukları projede aktif olarak çalışmaktadır. STEAM MATH eTwinning Projesi final hikayemiz öğrencilerimizin resimleri ile yapılmıştır. 

Haz

Anasınıfı B Şubesi velileri katılmış oldukları eTwinning projesinde bilgiler almaya devam etmektedirler. 

5 Fingers 5 STREAM İdeas eTwinning Projesinde velilerimize bilgilendirme broşürü dağıtıldı. 

Haz

"5 STREAM 5 FİNGERS İDEAS eTwinning Projesi" Kapsamında öğrencilerimiz görsel okuryazarlık becerilerini geliştirdiler. Kendi isimlerini kesme yapıştırma tekniği ile yaparak öğrendiler. 

 STEM: Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik, konu alanları arasında bağlantılar kurarak entegre bir yaklaşım benimsiyor. Araştırma ve deney yoluyla gerçek dünya öğrenimini sunmanın kasıtlı bir yoludur. Temeli sorgulamaya dayalı olan STEM dersleri, öğrencilere bilgi ve becerileri uygulamaları için uygulamalı fırsatlar sunarken önemli kavramları tanıtabilir.Sanatın STEAM'e eklenmesi, sanat, tasarım, müzik ve beşeri bilimlerin bu bütünleşik yaklaşımda yolunu bulması anlamına gelir. STEM'e sanat eklendiğinde, öğrenenler daha sonra bu içerik bilgisini öğrencinin yaratıcılığını ortaya çıkaracak şekilde uygulama fırsatına sahip olurlar. 

STEAM'den yana olanlar, içeriğin, becerilerin ve bilginin uygulanmasının birleşiminin öğrencileri geleceğin işlerine hazırlamaya yardımcı olacağına inanıyor.

Kabul edelim, sanata ilgi duymadan bir araba, bir saat ya da bir okul yapamazsınız. Tasarım sürecinin estetiği önemlidir. Hassasiyet ve yaratıcılık gerektirir. STEAM tabanlı öğrenme, tasarım odaklı düşünme zorluklarını, icatlar yaratmayı ve öğrencilerin tasarlarken ve yaratırken sağ beyinlerini kullanmaları gereken insan merkezli tasarım alıştırmalarını içerebilir.

Bazı okullar, robotik veya araştırma eklediklerinde kısaltmayı STREAM olarak değiştiren bir "R" içerir. Bunun biraz okuma eklemek için mükemmel bir yer olduğuna inanıyoruz! Çocuk edebiyatını STEM veya STEAM öğrenimine dahil etmek, ilköğretim düzeyinde harika bir yaklaşımdır. STEM eğitimimize sesli okuma seçimleri eklemek, öğrencinin anlamasını ve öğrenci katılımını artırabilir.


 

Haz

Tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerimize neşe dolu bir tatil dileriz! 

Haz

Okulumuzun 3B sınıfında bu yıl boyunca yürütülen My School Daily projesi, tamamlandı.

Öğrenciler yıl boyunca okuldaki farklı sanat etkinliklerini ve wep2 araçlarını etkin kullanma çalışmalarını yürüttükleri proyeyi tamalama başarısını gösterdiler.

Farklı şehir ve ulusların bir araya geldiği bu proje için öğrencilerimizi ve proje yürütücüsü öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

May

Erasmus+ KA101 Gelecek STEM'LE Gelecek projesi okul eğitimi Avusturya Viyana da gerçekleşti . Kurs 5 gün sürerek şu konular ile ilgili  bilgiler alınmıştır.

-Avrupa/Avusturya´daki Egitim hakkında bilgi 

-STEM Eğitiminin Avantajları ve Gerekliliği -STEM Eğitiminin Dezavantajları ve Uygulamada Karşılaşılabilecek Zorluklar

- Öğretim Programlarının STEM Eğitimine Uygun Hale Getirilmesi -Bilim Merkezlerinin Kurulması ve Var Olanların Desteklenmesi

Avusturya da ki Stem Eğitimi Hakkında Uzmanlarla Sohbet Sunum ve Sertifika Töreni   ile sona ermiştir. Viyana ve külltürel tarihi ile ilgili bilgilendirme yapılmıştır. Öğretmenlerimiz STEM kursunu verimli biçimde kursu almıştır.

Nis

GREEN STEM projesi güvenli internet günü çalışmaları kapsamında ortak ürün çalışması yaparak öğrencilerimizin güvenli internet kullanımı konusunda bliglenmelerini sağladı. 

Ara

Dil Çubuklarından Mancınık Yapımı

Code Name:Steam e-Twinning projesi kapsamında  okulumuz 2-B sınıfı öğrencileri kasım ayı etkinlikleri için  mancınık yaptı.

 

ETKİNLİK İÇİN GEREKLİ MALZEMELER

DİL ÇUBUĞU

PAKET LASTİĞİ

SİLİKON YAPIŞTIRICI

KAĞIT TOPLAR

RENKLİ KALEMLER

 

YAPILIŞI

o  5-6 adet dil çubuğunu üst üste koyup birer uçlarından lastikle bağlıyorsunuz. Ardından bir ucuna yakın gelecek şekilde altına ve üstüne birer tane daha çubuğu, ilk bağladığınız çubuklara dik gelecek şekilde yerleştiriyorsunuz.

o     Bu defa üstteki resimde görüldüğü gibi, düz ve çapraz olacak şekilde yine lastikle bağlıyorsunuz.  Alt ve üst çubuğu da sadece bir ucundan birbirine lastik geçirerek bağladığınızda, mancınığın iskeleti hazır oluyor.

o    Bir adet şişe kapağını, çift taraflı bant ya da kuvvetli bir yapıştırıcı ile çubuğun eğik olarak duran uç kısmına yapıştırıyorsunuz.

oGeriye pinpon topu ya da bilyeyi kapağa yerleştirip parmak ucuyla fırlatması kalıyor...

***Biz sınıfı gruplara ayırıp her öğrencinin mancınığı denemesi için küçük bir yarışma yaptık, çok eğlendik.

Ara

Anasınıfı D Şubesi minikleri öğretmenleri rehberliğinde fosilleri öğrenerek dinazorlar yaşasaydı ne kadar büyürdü şehri yaptılar orff ile eğlenerek 4D dinazorları trex gibi dinleyerek öğrendiler.