S.T.E.A.M. ADVENTURE eTwinning Proje ekibi üyeleri 3 aralık dünya engelliler günü ile işaret dili ile harika bir ortak işbirlikçi çalışma ile empati kurma farkındalığı yaptılar. Tüm ekibe teşekkür ederiz. Okulumuz anasınıfı D şubesi öğrencileri öğretmenleri Gülsüm Atile rehberliğinde bu çalışmada işaret dili öğrenerek empati kurma çalışması yaptılar ayakları ile resimler yaptılar.
S.T.E.A.M. ADVENTURE eTwinning Proje ekibi üyeleri 3 aralık dünya engelliler günü ile işaret dili ile harika bir ortak işbirlikçi çalışma ile empati kurma farkındalığı yaptılar. Tüm ekibe teşekkür ederiz. Okulumuz anasınıfı D şubesi öğrencileri öğretmenleri Gülsüm Atile rehberliğinde bu çalışmada işaret dili öğrenerek empati kurma çalışması yaptılar ayakları ile resimler yaptılar.
Engel onlarda değil; onları engelli gören zihinlerdedir. Empati kurarak engelleri kaldırmak, herkes gibi toplumsal hayata tam katılmalarını sağlamak, hepimizin vazifesi;
Kendini engelli olarak hayattan atma. Unutma engeller savaşılarak aşılır. Engelliler Günü Kutlu Olsun!
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ NASIL ORTAYA ÇIKTI?
Dünya Engelliler Günü, Birleşmiş Milletler tarafından 1992 yılından bu yana 3 Aralık'ta kutlanan uluslararası bir farkındalık günü. Bu günde dünya çapında organizasyonlar düzenlenmektedir. Tüm kurumlar birlikte bu günün kutlanması çeşitlilik göstermektedir. Her yıl bu gün için değişik bir tema edinilmektedir.
Sevgi, dayanışma ve empati ile engelsiz bir yaşamı hep birlikte inşa edeceğiz.
Yaşama sevinci ile hayata tutunan bütün engelli kardeşlerimizin sadece bir gün değil her gün yanındayız."
Sevgi varsa, engel yoktur! Engelliler Günü Kutlu Olsun!
Adımlarınızın biçiminin ne önemi var mühim olan yürüyüşümüzle sevgi ve dostluk köprüsünü geçmektir. Engelliler Günü Kutlu Olsun
"Engelsiz bir Türkiye" hedefine ulaşmak ümidiyle bütün engelli vatandaşlarımıza sağlıklı ve mutlu bir yaşam diliyoruz.
Yalnızca bugün değil, her gün hatırlamak gerek! Engel olma destek ol.
Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Geliştirme Müdürlüğünce yürütülen eTwinning projeleri Koordinatörlüğünde seçilen öğretmenler arasında yer alan Hakkı Tatoğlu İlkokulundan Anasınıfı Öğretmeni Gülsüm ATİLE deneyimleriNİ anlattığı eTwinning projelerinin öğrencilerimize kattıkları ve 2021 Avrupa Ödüllü projemizden bahsettiğimiz https://www.trthaber.com/haber/egitim/kulturel-kaynasmanin-egitim-portali-etwinning-605044.html TRT haber de yayınlandı çok teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.
Her yıl Avrupa okul ağı kapsamında 43 ülkeden öğretmenin imza attığı eTwinning projelerinden en iyilerine Avrupa Özel Ödülleri veriliyor. Türkiye'den 31 öğretmen, 8 projedeki çalışmalarıyla bir ilki gerçekleştirdi.
Avrupa okul ağı eTwinnig'i duydunuz mu? 43 ülkeden okullar dijital ortamda bağlantıya geçiyor, ortak bir çatı altında çalışmalar yaparak proje ortağı oluyor. Avrupa Komisyonu da her yıl bu ülkelerde yürütülen en iyi projeleri ödüllendiriyor. 2005 yılında kurulan uluslararası eğitim portalına Türkiye 12 yıldır üye. Çalışmalar Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştiriliyor. 2021 yılında Türkiye bir ilke imza atarak 31 öğretmeniyle Avrupa Ödülleri'ne layık görüldü. Hem de Türkiye'nin dört bir yanındaki öğretmenlerle... O öğretmenlerden eTwining'i dinledik.
Türkiye'nin dört bir yanındaki öğretmenler eTwinning'i anlattı
İlk adresimiz Denizli... Lise öğretmenleri Pelin Bölükbaşı ile Nesrin Kurt'un "İklim Gönüllüleri" projesi, eTwining ağında en iyi proje seçildi.
Durmuş Ali Çoban Anadolu Lisesinde İngilizce Öğretmenliği yapan Pelin Bölükbaşı projelerini anlattı:
"Bir ilki gerçekleştirdik bu yıl ve 31 öğretmen olarak, Avrupa Ödülü aldık. Bizim projemizin özelliği ise ilk defa iki Türk öğretmen, kuruculuğunu yaptığı eTwinning projesinde Avrupa'daki en büyük ödül olan 16-19 yaş kategorisi en iyisi projesi seçildi. Bu açıdan çok gururluyuz. Biz projemizde iklim değişikliğini farkındalık, çocuklarda sosyal, girişimci, sorumluluk alma becerilerini, yabancı dil düzeylerini geliştirme gibi 21'inci yüzyıl yeterliliklerini geliştirmeleri konusunda farkındalık sağlamayı hedefledik. Bu hedeflerimize bu projemizle ulaştığımızı düşünüyoruz."
eTwining ile farklı ülkelerdeki okullar çalışmalarını etkin bir şekilde bir arada gerçekleştirebiliyor. Böylece kültürel kaynaşma ortamı içinde kültürel gelişime zemin hazırlanıyor. Veliler de eTwining eğitiminin içinde yer alıyor.
Kültürel kaynaşmanın eğitim portalı: eTwinning
eTwinning'te ödül alan öğretmenleri dinlemek için çıktığımız yolda bir sonraki adresimiz Antalya oldu. 18 yıldır okul öncesi eğitmenliği yapan Gülsüm Atille 2017 yılından beri eTwinning üyesi. Gülsüm öğretmen hem başarılarını hem de eTwinning'in öğrencilere ne kazandırdığını anlattı:
"Yaklaşık 35 projede çalıştım. 29 tane Avrupa ve ulusal kalite etiketim var. Bu yıl bizi mutlu eden projemiz Avrupa prize ödülü alarak, projedeki arkadaşlarım ve bizi çok mutlu etti. Geleneksel yöntemde öğretmen direkt anlatırken, eTwining'te yaratıcılık ve yaparak yaşayarak öğrenme, uygulamalı öğrenme ve tabii ki teknoloji... Z kuşağı direkt teknoloji elinde büyüdüğünden dolayı, biz eTwinning projelerinde öğrencilerimizi teknolojiyle öğrenme modeline odaklıyoruz."
Hakkı Tatoğlu İlkokulu eTwinning gününü öğrencileri ve velileri ile kutladı.
Minik Kelebekler, "Future Will Come With Stem" (Gelecek Stem ile Gelecek)
eTwinning projesinin Kasım Ayı etkinliğinde barajların önemi anlatıldı.
Baraj nedir biliyor musun?
Barajlar ne işe yarar?
Kunduzlar nasıl baraj yapar?
Kunduzlar ne tür hayvanlar?
Onlar nerede yaşıyor?
Ormanda ne yapıyorlar?
Kunduzun hayatı kime benziyor?
Kunduz bir meslek yapıyor olsaydı, ne olurdu? sorularının cevabını aradılar.
YAPILAN ÇALIŞMADA
- Çocuklar, bugün merak duvarımızda bir misafirimiz var. Bu hayvanın ne olduğunu biliyor musun? Sorusu soruldu
Çocuklardan cevaplar aldıktan sonra, 'Kunduzun hayatı' hakkında bir video izletildi.
-Sanat etkinliklerinde kunduz yuvası ve maskeleri yaparak kunduzları fark etmeleri sağlandı.
-Ayrıca yapılan baraj deneyi ile suyun hangi aşamalardan geçerek toplandığını görme imkanları oldu.
Minik Kelebekler sınıfının "Future Will Come with Stem " eTwinning projesi Şubat ayı etkinliği kapsamında öğretmenleri Gülsüm Atile gerçekleştirdiği dezenfektan çalışması. Minikler çeşitli aktiviteler yaparak virüsten korunmanın önemini kavradılar.
Minik Kelebekler sınıfı öğretmenleri Gülsüm Atile rehberliğinde "Future Will Come With Stem" (Gelecek Stem ile Gelecek) eTwinning projesinin Ekim ayı etkinlikleri kapsamında aile katılımı ile yaprak toplayan robot yaptılar. Robot kostümleri ile sonbahar mevsiminde dökülen yaprakları toplayan Minik Kelebekler eğlenerek ögrendiler ve yaprak toplayan robot ile mini bir defile yaparak farkındalık oluşturdular.
• Hangi mevsimdeyiz ?
• Bir yılda kaç mevsim vardır ?
•Sonbahar mevsiminin özellikleri nelerdir?
•Robotu yapmamızın amacı nedir?
• Hayvanlar sıcak ülkelere neden göç eder?
• Toplanan yaprakları büyüteçle incelerken neler fark ettiniz?
• Şekilleri, büyüklükleri, renkleri nasıl? vb. soruların cevaplarını araştırarak bulmaları sağlandı.
Okulumuz da uyguladığımız eTwinning ve erasmus KA 101 GELECEK STEM LE GELECEK FUTURE WİLL COME WİTH STEM projemizin çalışmaları Muratpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Erdem KAYA' ya anlatıldı. Proje afişi ile resim çekildi.
DIGITAL STEM Projesinde Okulumuz sınıf öğretmeni Yasemin YEŞİLKUŞAK ve anasınıfı Gülsüm ATİLE öğrencileri ile mancınık inşaat mühendisliği aşaması: Küçük arı arkadaşı ayıya mancınık yapar etkinliği yaptılar.
Öğretmenimiz Gülsüm ATİLE ve öğrencileri DIGITAL STEM eTwinning projesi kapsamında kendi Digital Ayak izlerini oluşturdular, ve ayak izi anketlerini tamamladılar.
Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr.Ayşegül Liman KABAN MEDYA OKURYAZARLIĞI VE ÇOCUK konulu bilgilendirmelerde bulundu. Bilinçli sosyal medya kullanımı ve Medya okuryazarlığını, medyada yer alan bir içerikle karşı karşıya kalmamız durumunda, daha iyi anlamak ve yorumlamak için tüm nitelikleri bir arada, bütün olarak kullanma becerisini geliştirme süreci olarak adlandırabiliriz. Başka bir ifade ile; medya okuryazarlığı, iletişim araçları vasıtasıyla sahip olunan mesajları çözüme kavuşturma, değerlendirme ve iletme yeteneği olarak bilinmektedir. Günümüzde medya okuryazarlığı daha çok medyaçözümleme üzerinde durmaktadır. Medya okuryazarlığı, iletilerin doğru okunmasında ve izleyicinin kendi iletilerini üretebilmelerinde de katkı sağlar.
Temel amaçları arasında; medyanın iletmiş olduğu mesajların doğru okunmasına yardımcı olmak, kişilere medyanın tanıttığı dünyanın gerçek dışı olabileceğini anlatmak, medyaya ait yönetme fonksiyonunun varlığını fark ettirmek bulunur. Medya okuryazarlığını öğrenmek ve çözmek dijital çağın gereklerinden biri haline gelmiştir. Medya okuryazarlığı eğitimi almak, medyayı doğru okuyan, doğru çözümleyen, kitle iletişim araçlarımesajlarını eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilen bireyler ortaya çıkarmayı amaçlar.
Medya okuryazarlığının geleneksel medya koşullarında ve günümüz medya yaşamında, güncel olmamızı sağlamak konusunda rolü büyüktür. Medya okuryazarlığını öğrenme, çözümlemek ve öğretebilmek için önemli bazı kriterlere öncelik vermemiz gerekir.
OKULUMUZ ERASMUS KA101 VE eTwinning PROJEMİZİN AYLIK ÜRÜNÜ TOPLAMA MAKİNESİ STEM DİSCOVERY WEEK E KATILDI. STEM KEŞİF HAFTASINA SCİENTİX TÜRKİYE ELÇİSİ GÜLSÜM ATİLE BLOĞA YAZAR OLARAK PROJE EKİBİYLE YAPTIĞI TOPLAMBAÇ MAKİNESİ İLE KATILDI . STEM BECERİLERİ DİSİPLİNLERARASI BİR ÜRÜN OLAN TOPLAMBAÇ ÇOK BEĞENİLDİ. ÇOCUKLARDA TOPLAMA İŞLEMİNİ SOMUTA İNDİRGEYEREK İŞLEMİ KOLAYLAŞTIRDI.
BUDA BLOĞUMUZUN LİNKİ GİRİP YORUM YAZARSANIZ SEVİNİRİZ.
https://blogs.eun.org/sdw-blog/2021/04/22/future-will-come-with-stem-etwinning/#more-13566
Okulumuz anasınıfı B şubesi öğrencileri Avrupa Kod Haftası etkinliklerine katılarak sertifikalarını aldılar. Minik Kelebekler sınıfı öğretmenleri Gülsüm ATİLE rehberliğinde "Avrupa Kod Haftasına" , robotik kodlama, bilgisayarlı kodlama, bilgisayar dışı kodlama, üzerinde kodlama aktiviteleri ve, algoritmik düşünme becerileri ile çeşitli etkinlikler yaparak "biz de varız" dediler .
Kodlamayı öğrenmek, çevremizde hızla değişen dünyayı anlamamıza, teknolojinin nasıl çalıştığına dair anlayışımızı genişletmemize, yeni fikirleri keşfetmemize, yenilikler için becerilerimizi ve yeteneklerimizi geliştirmemize yardımcı olur.